Game over.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu Game over.... - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu

Game over....

Door: Webmaster Springkuikentje

Blijf op de hoogte en volg Margriet

02 Februari 2008 | Australië, Sydney

Ik kom naar huis.
Dinsdag ochtend om 09.45 land ik weer met beide benen op Hollandsche bodem.
2e week van maart vlieg ik samen met mijn moeder weer naar Australie om mijn reis echt af te maken.

Mijn reis door Australie was geweldig en als ik hier zo rond kijk, is 3,5e maand voor een vrouw alleen al vrij uniek. Ik heb de stap gezet, ben hier naartoe gegaan en heb het hier 3,5e maand ontzettend naar mijn zin gehad en een hoop over het leven geleerd. Ik heb gelachen, gehuild, stilgestaan bij de mooie dingen in het leven en vooral eens omhoog gekeken en gerealiseerd dat de lucht hier inderdaad mooi blauw is, en daar dan intens gelukkig mee zijn.

Doordat je alleen weg bent, en geen druk meer hebt van thuis, school, werk... keuzes... en het valt allemaal van je af, dan heb je echt tijd om stil te staan bij wat je wil. En dat heb ik nu ook gedaan.
Wat ik iedereen nu mee kan en wil geven is, zolang je nog jong bent en geen verplichtingen hebt zoals een man/vrouw, kinderen...huisje, boompje, beestje. Doe dan wat je wil doen. Wil je reizen? Ga reizen! Wil je gitaar leren spelen? Doe het dan! Volg je hart. Wat je niet wil, hoeft niet. Je hebt je eigen leven in je eigen handen. Jij beslist en laat anderen geen beslissingen voor jou maken. Klinkt heel logisch maar ik weet dat, onbewust, niemand er echt zo over nadenkt. Wees maar een beetje egoïstisch anders word je diep ongelukkig.
Maar vergeet ook niet de mensen die een speciaal plekje in je hart hebben.

Dat was t voor nu, als ik weer in Ozzie zit zal ik mijn reisverhalen weer hervatten.

x Margriet

For my English friends,
I'm going home.
in March i'll come back to oz to end my "ozzie adventure" for 3 final weeks.

lots of love,
Marge

  • 02 Februari 2008 - 00:15

    Suzanne:

    welkom thuis:)

  • 02 Februari 2008 - 01:15

    Eva:

    Een wijs woord, Margriet, en een waarheid als een verkouden koe.

    Fijne reis terug! En tot Claudia ;)

  • 02 Februari 2008 - 07:12

    Sigrid:

    Goed om te lezen dat je zoveel uit je reis hebt kunnen halen!!!! Hoop dat je die spirit vast kunt houden als je je leventje hier weer oppakt!!

    Dikke kus en goeie reis!!

  • 02 Februari 2008 - 08:33

    Deborah:

    Ik ben trots op je Mar!:) Welkom terug.
    Goede reis en tot gauw!
    Dikke kus

  • 02 Februari 2008 - 09:41

    Bessie:

    het is wel een beetje slikken.. maar ik geloof dat het een wijs besluit is als ik je woorden hier lees.
    een goede vlucht terug dan gewenst en ik kom deze week dan wel even op 'visite'.
    (of leven die paardrij benen van jou nog een beetje :D want ik geloof dat er nog zo'n viervoeter voor je klaar staat @ home)

    kus nien

  • 02 Februari 2008 - 10:39

    Ilona:

    He!! Helemaal waar wat je daar geschreven hebt!! Vond het leuk je ontmoet te hebben! Goede reis terug en wie weet zien we elkaar nog eens!!
    X Ilona

  • 02 Februari 2008 - 11:30

    Graham:

    wijze woorden margriet :P en jij hebt ook een plekje in me hart hoor (en d'r hebben er al zoveel hihi)mis je een beetje (a)

  • 02 Februari 2008 - 12:43

    Mama:

    See you tuesday.

    Laat me je vluchtnummer nog even weten.

    xx mams

  • 02 Februari 2008 - 17:03

    Charlotte Biskop:

    Wat een wijze woorden schattie, stiekem toch fijn dat je iets eerder terug komt ;)

  • 03 Februari 2008 - 20:37

    Marijke:

    Nou joh, time flies... Het zal wel even heeel anders zijn als je straks weer thuis bent. Even afkicken zogezegd, maar wel lekker dat je in maart weer gaat (toe maar, toe maar 2x Aus in zo'n korte tijd!!!!!) groetjes en see you :-)

  • 03 Februari 2008 - 20:52

    Su En Lu:

    Goed om je binnenkort weer terug te zien! Tot bij de (koude) rose....

    Moie!

  • 03 Februari 2008 - 23:16

    Bessie:

    p.s. geniet je nog even van de laatste zonnestralen? ook voor mij a.u.b!!! en ook van de temperatuur, die is hier ook niet bijster hoog

  • 05 Februari 2008 - 00:54

    Aafke:

    Wat fijn dat je weer terug komt!
    Goede keuze hoor!
    Hoera!!!

  • 07 Maart 2008 - 12:04

    Bessie:

    en... de spullen al gepakt voor morgen??
    krijgt gerda een een karma cchaaa mee? of fungeerd gerda nu zelf als karmaa chaaa voor jou en jij voor haar? :D hihi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Vanaf 9 oktober 2007 ben ik 5 maanden in Australië geweest. Hier trok ik van Sydney naar Port Douglas en woonde ik 3 maanden in het centrum van Sydney. Op deze pagina vind je de blogs die ik in die maanden heb geschreven. Liefs, Margriet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 31119

Voorgaande reizen:

26 April 2013 - 06 Mei 2013

Canada

06 Juli 2010 - 15 Juli 2010

Curacao

09 Oktober 2007 - 01 April 2008

Australië

Landen bezocht: