TROPISCH!!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu TROPISCH!!! - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu

TROPISCH!!!

Door: Webmaster Springkuikentje

Blijf op de hoogte en volg Margriet

25 Maart 2008 | Australië, Port Douglas

THANK GOD (it's friday ;-D) Ze hebben airco in een internet cafe. We zitten nu in tropisch Port Douglas en ik snap nu eindelijk wat tropisch betekent. Douchen, afdrogen en meteen weer zeiknat zijn omdat het zo fucking heet is! en zonnig...en ik ben bruin :-) muahaha
Als ik straks terug ben ben ik net een drol in versgevallen witte sneeuw hahaha. Tussen allemaal sneeuwpoppen en dat zijn jullie dan. Met uitzondering van de zonnebankers...die zijn oranje :-)
Ondertussen zijn we nog in Townsville geweest. Op zich leuk, behalve dan dat er ontzettend veel beestjes zaten...in onze kamer. Nadat we de ongedierte bestrijding hadden langs gestuurd (Mijn bus deo) en daarmee de eerste mini kruipertjes bij onze kookplaat hadden dood gespoten dachten we rustig te kunnen gaan slapen...
Het was ook in Townsville smoor heet...vooral 's nachts... en dus vroeg mama of ik de airco (waar ik onder lag) aan wou doen. Dus ik doe braaf dat ding aan en de klep van de airco gaat open, pleurt er ineens een ENORME kakkerlak op mij!!! AAAAAAAAAAAAAAAAAAH!!!
Ik heb de hele nacht wakker gelegen en ALS ik al even sliep droomde ik over bloody KAKKERLAKKEN!...Brrr
En dan nu....(trommelgeroffel) .. mama:

Dank je voor de zendtijd Margriet.
Ik heb nooit geweten dat dat kind zo hard kon gillen. Het ergste was dat we het beest niet terug konden vinden dus hij kon overal zitten.
Verder gaat alles tot dusver naar wens, jammer dat het einde van de reis en de bodem van de beurs zo langzamerhand in zicht komen. We zoeken eigenlijk nog een paar sponsors.
We hebben zo ontzettend veel gezien en er is nog zoveel te zien. Op de plaatsen waar we verbleven was het steeds weer anders maar overal mooi. Soms heb je de indruk dat je in een reclamefolder rondloopt.
Nu ik aan het links rijden aardig gewend ben is ook het rijden van de ene bestemming naar de andere bijna een feestje geworden. Het is hier zo onmetelijk groot, kilometers rijden en maar zo af en toe een plaatsje, heel indrukwekkend op zich. (Ik blijf wel het gevoel houden dat onze auto links veel te breed en rechts veel te smal is)
Vooral het laatste traject gisteren, van Cairns tot Port Douglas was prachtig, de weg slingert langs de oceaan over heuvels. Af en toe zijn we even gestopt om van het uizicht te genieten.
Er is hier nog zoveel te zien, overmorgen hebben we een "schoolreisje" geboekt naar Daintree forest en Cape Tribulation. Vrijdag vertekken we van hier weer naar Cairns.
Het klimaat bevalt me hier prima, ik roep thuis vaak dat ik best wel hittebestendig ben, blijkt in de praktijk ook waar te zijn. Misschien zou het anders zijn als we hard moesten werken.
Tot horens maar weer eens, wij gaan weer lekker recreeren (kan de puntjes niet vinden) in de zon en denken aan jullie in de kou.

(Margriet: En ik wil nog de groeten doen aan alle tuinkabouters)
?


  • 25 Maart 2008 - 07:11

    Jannes:

    hier licht 2 cm sneeuw papa bekogelen
    groeten jannes

  • 25 Maart 2008 - 07:14

    Weer Jannes:

    mijn site is coeler

    (www.jansie.zikle.nl)

  • 25 Maart 2008 - 09:33

    Maaike:

    We hebben inderdaad een witte Pasen gehad....het moet niet veel gekker worden! Ik verlang zo onderhand ook wel eens naar wat zon en zonder jas naar buiten!

    Veel plezier nog daar!

  • 25 Maart 2008 - 09:50

    Hendrik:

    ALT 0235 en weer bedankt voor de routebeschrijving en foto's. Ivm sponsors, ik zal Dirk een seintje geven, want het is aan jullie wel besteed.

  • 25 Maart 2008 - 11:10

    Loes:

    FUCKING HEET FUCKING HEET FUCKING HEET! ;)
    Nou ja, daar dan, hier is het KOUD! Ik zou mooi daar blijven totdat het hier weer een paar graden boven 20 is ;)
    Cu soon!

  • 25 Maart 2008 - 11:51

    Marijke:

    ik sponsor jullie reis zodra ik de staatsloterij gewonnen heb. Prachtige foto's en een geweldig reis. Have fun and look out for the big bugs...

  • 25 Maart 2008 - 12:21

    Suzanne:

    Hartelijk day after Pasen day...
    het sneeuwt hier al twee dagen...ben bijna dood gevroren op Paaspop en ligt nu t creperen van de ziekte op de bank....

    Maar fijn, dat jullie het fijn hebben;) enne Mam van Margriet...wat schrijft u grappig! (Marge, weet nu van wie je 'het' hebt!!)

    Tot later...enne..heb nog heel veel lol..met of zonder K.Akkerlak

  • 25 Maart 2008 - 12:37

    Bessie:

    hé zon aanbidders!
    nou wij hebben hier niets te klagen hoor.. een witte kerst eeeeh pasen is ook mooi :D
    én vanmorgen zei de weerman op sky radio dat het volgende week dinsdag misschien wel 20 graden wordt!! jullie nemen dus mooi weer mee, de weerman heeft het voorspeld!

    ik geniet nog maar even van de foto's, maken jullie ook foto's van elkaar in dat landschap? want we moeten wel zeker weten dat deze niet van google gekopieerd zijn :p

    ajuuuus!! nienke

  • 26 Maart 2008 - 17:29

    Lineke:

    De laatste dagen om nog even te genieten van deze bijzondere vakantie.
    Wou dat ik er ook kon zijn, het is hier nou niet echt lenteachtig al was de lucht vandaag gelukkig meer blauw dan grijs, zoals gisteren met al die sneeuwbuien.
    Volgende week is het april, als jullie terug zijn ben je gelijk goed wakker weer, KOUDER dan daar, maar je gelooft het niet....een of andere geflipte weervrouw hier beloofd ons 20 graden next week.... Geloof het of geloof het maar niet.

    Nog heel veel fun daar en leg alles maar zoveel mogelijk op het digitale beeld vast, ben erg nieuwsgierig ernaar!

    Gerda, we sparen gewoon door en als we Iets oudere besjes zijn...gaan wij samen nog maar een keer naar Australie..hahah, ik heb de 1e euro al in de pot gedaan....deal or no deal????????????

    Til next week... byeeeeeeeeeeee

  • 26 Maart 2008 - 23:22

    Graham:

    er is hier idd een witte pasen geweest margriet... we kunnen jaloers zijn op jou jij lekker hitte wij de kou je bent ook gek hè en je moeder is niet minder gek hihi;)
    enne mamma van margriet.. de e met puntjes doe je met alt+0235 (alt ingedruk houden voor de de duidelijkheid :P en dan 0235) deze dus ë

  • 27 Maart 2008 - 12:04

    Marga:

    hallo dames!, ik lees steeds jullie verhalen en krijg niet de indruk dat jullie ons en ons kouwe kikkerlandje missen![kan het me voorstellen hoor!]Brrrr heel koud hier! geniet nog van de laatste dagen en alvast een goede terugreis ,zal wel even tegenvallen ,als je weer terug bent!!tot gauw,P.S heb koffie gedronken bij Dirk ,is weer eens wat anders,koffie leuten met een man.! groeten Marga en de kuikens.

  • 28 Maart 2008 - 10:46

    Monique:

    Leuk om jullie verhalen weer te lezen. Het klinkt echt super. Misschien toch maar een keertje die kant op......
    Maak er nog een paar gezellige dagen van met elkaar!!!! Tot 1 april.

  • 29 Maart 2008 - 22:26

    Gerda:

    Voor allemaal, die twintig graden hebben wij die kant opgestuurd.

    Lineke en Monique, ik zal zodra ik thuis ben ook de eerste euro in de pot stoppen, die deal die staat.

    Marga, overwin je vliegangst and join the club.

    Bessie, die foto's laat ik je thuis zien en de filmpjes die we gemaakt hebben. Spielberg is er niets bij.

    En Jannes, ik denk toch dat wij meer lezers hebben.

    We hebben weer een paar fantastische dagen gehad maar om jullie niet te veel te plagen vertellen we dat bij thuiskomst wel.

  • 31 Maart 2008 - 12:05

    Bessie:

    griet en gerda: BON VOYAGE!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Vanaf 9 oktober 2007 ben ik 5 maanden in Australië geweest. Hier trok ik van Sydney naar Port Douglas en woonde ik 3 maanden in het centrum van Sydney. Op deze pagina vind je de blogs die ik in die maanden heb geschreven. Liefs, Margriet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 31114

Voorgaande reizen:

26 April 2013 - 06 Mei 2013

Canada

06 Juli 2010 - 15 Juli 2010

Curacao

09 Oktober 2007 - 01 April 2008

Australië

Landen bezocht: