Top baantje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu Top baantje - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu

Top baantje

Door: Webmaster Springkuikentje

Blijf op de hoogte en volg Margriet

20 November 2007 | Australië, Sydney

Night manager.... rrrrr. Vooral dat laatste. Het klinkt heel wat, maar eigenlijk is het niks. Vanacht mijn eerste nacht gedraait hier in woodduck en het is best een chill baantje. 's anvonds om 8 uur de receptie afsluiten, rond een uur of 11 keuken opruimen (Daar ben ik na een half jaar spoelkeuken professional in geworden :-D) dakterras netjes achterlaten, telefoon aannemen, mensen die 's nachts aankomen inchecken, etc, etc. 's ochtends vroeg alles nog een keer checken, mensen die op de bank in slaap zijn gevallen alsnog naar bed sturen (men neme een fransman en een behoorlijke hoeveelheid drank, men krijgt dat soort situaties) Tassen en ontbijt klaarzetten.
Einde werkdag.

Echt, super relaxed. En zoals het er nu uitziet kan ik met mijn huidige banksaldo heel makkelijk rondkomen als de accomodatie maar gratis is, zoals nu.

Verder, weinig nieuws.
Gister gewoon weer door de stad heen gewandeld. Het blijft me keer op keer weer boeien hoeveel chinezen hier wel niet zitten, hoe ze er bij lopen en vooral, dat ze best slecht engels spreken.
Nog mooier, ik stond in de supermarkt en moest 16,20 betalen. Dus ik geef 21,20...dat is makkelijker met wisselgeld. Staat die chineze muppet achter de toonbank te kijken met een kop van "huh, hier snap ik helemaal niks meer van". Dus ik zeg, " That's easier because you can give me 5 dollars now". Moet ze aan haar collega vragen wat ze me terug moet geven. MUAHAHA. Ik geloof dat ik daar ook ga solliciteren. Heb ik ook nog iets aan mijn opleiding voor filiaalbeheerder.

Zo, dat was t echt. Ik ga nog even het ontbijt klaarzetten en wachten tot 8 uur want dan zit mijn night job er weer op.

Cya!

x van Marge en een enorme knuffel van CharMaa (ze houdt me elke nacht gezelschap hier :-P)

  • 20 November 2007 - 20:03

    Loes:

    Whahaha, jij hebt gewoon dat baantje omdat je dan alvast in het Nederlands ritme komt ;) Grappige Marge :p Wel gezellig, kun je dan ook msnen op je werk??
    En regel je nog een adres van je slaapplek met oud en nieuw en kerst??

    X

  • 20 November 2007 - 21:00

    Bessie:

    hé grietje!!
    wauw wát een puike job :) lekker relaxed, alleen niet zo handig met slapen denk ik.. alhoewel je daar wel snel aan gewend raakt zeker. heb je ook nog nachtjes vrij? zodat je een beetje kunt gaan stappen? en ook alweer een hoop mensen leren kennen in de tussentijd??

    kus op je snuf en de groetjes aan Charmaa!!

  • 20 November 2007 - 21:15

    Su En Lu:

    he die Margriet! Klinkt allemaal hartstikke goed. Volgens ons heb je je draai gevonden; klasse. Hou je taai daar en kijk maar flink om je heen!
    Ook knuffel van Joep,Evert,Silke,Koosje,Snoopy,Rimmer en onze konijnenverzameling.


  • 20 November 2007 - 22:45

    Maaike:

    Dus als ik het goed begrijp, zit je 'n beetje in het Nederlandse ritme? Je gaat om 8 uur 's ochtends naar bed, dus je slaapt als wij ook slapen....? ;)
    Maar ideaal dat je het zo kunt fixen!

    Ik hoop dat je die Chinese mensen nog iets bij kunt brengen...guttegut zeg!

    Dikke kus!

    X
    Maai.

  • 21 November 2007 - 09:08

    Mama:

    Nou ja zeg zeg, wij hier op een houtje bijten. Stuur die vervroegde feestuitkering maar terug. Hebben wij met de kerst ook wat te eten.

    :-)
    xxx mama

  • 21 November 2007 - 14:11

    Mien & Family:

    Hoi Griet, Pascale had je al verteld, dat wij Bruce gekocht hebben. Stoere naam voor een stoer paard. Loopt vandaag in het land bij ons. Bij Bliksem, kan die hem een beetje opvoeden. Het is wel een poepie en nog lekker slungelig. Is al op de vrachtwagen naar de hoefsmid geweest. Spannend!!!. Maar wel braaf. Komt vast goed met hem. Hij heeft nog alle tijd. Hoop dat het goed met je gaat, maar zo te lezen lukt dat nu wel. We wensen je het allerbeste en houden je wel een beetje op de hoogte. PS: naam heb jij zeker verzonnen? Groetjesssss De Knatels

  • 21 November 2007 - 15:26

    Suzanne:

    wahaha die reactie van je mam echt geweldig..
    Ahwel..nachtdier, suceee enne over 2 weken heb ik mn eerste basgitaarles!

  • 21 November 2007 - 19:43

    Margreet:

    He hallo,
    ik las even je berichtje hier bij tante Louke en ome Ko en ik moet zeggen dat ik je wel stoer vindt. Een half jaar zo alleen het avontuur tegemoet. Maar volgens mij heb je het aardig naar je zin. Leuk om je verhaal te lezen. Heel veel plezier en geniet nog even van je(werk)vakantie.

    groetjes Margreet(Het nichtje)
    Groetjes in Down Under

  • 21 November 2007 - 21:19

    Graham:

    haha muppet :P fantastisch ;) je maakt ze helemaal in de war kind foei stoutert lachen ;)

  • 23 November 2007 - 15:24

    Charlotte:

    Hoeveel dagen werk je dan 's nachts? Twee dagen cafe in de week vind ik al best heftig!! Maar dan slaap je natuurlijk overdag een beetje bij lijkt me? Hoewel, gezien jouw energie zal dat wel meevallen :p
    Dikke kus aan CharMaa!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Vanaf 9 oktober 2007 ben ik 5 maanden in Australië geweest. Hier trok ik van Sydney naar Port Douglas en woonde ik 3 maanden in het centrum van Sydney. Op deze pagina vind je de blogs die ik in die maanden heb geschreven. Liefs, Margriet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 57
Totaal aantal bezoekers 31126

Voorgaande reizen:

26 April 2013 - 06 Mei 2013

Canada

06 Juli 2010 - 15 Juli 2010

Curacao

09 Oktober 2007 - 01 April 2008

Australië

Landen bezocht: