HEEY jij bent een HOLLANDER - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu HEEY jij bent een HOLLANDER - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu

HEEY jij bent een HOLLANDER

Door: Webmaster Springkuikentje

Blijf op de hoogte en volg Margriet

10 November 2007 | Australië, Brisbane

In Byron bay stond ik, gezellig, met een vervelende Fin, op de Greyhound bus te wachten. Aldaar voegde zich een gezellig ogende Hollandsche meid zich bij ons gezellige clubje wachtende backpackers.
Marieke, uit Amsterdam. We zaten in de bus gezellig naast elkaar en zo reden we het hele tyfus end naar Brisbane... dat een uur langer bleek te zijn dan ik had geplanned want in Queensland moet je de klok weer een uur terug zetten dus het tijdsverschil is hier +9.

Brisbane is een te gekke stad. Althans, zo lijkt het tot nu toe. Het is rustiger dan Sydney. Er is ook niet zo heel erg veel te doen maar ach, de stad zelf is erg gezellig.

Vandaag ben ik zowaar met Marieke naar een Artsgallery geweest. Best lachen alleen jammer dat er geen foto's hingen. Alleen maar schilderijen. En ik ben Aafke Brouwer creaties gewend dus wat we hier zagen was oer saai maar ach, je kan niet zeggen dat ik niet cultureel geweest ben. En het was nog gratis ook.

Weet je wat zo leuk is hier in Australie? Je gaat niet meer kijken hoe iemand er uit ziet of waar hij/zij vandaan komt. Het gaat hier meer van HEEEY jij bent een Hollander en dan ben je min of meer maatjes. Zo leuk!!!

Straks gaan we de stad in om even wat te drinken. Marieke, Puk (een Nederlands meisje wat we tijdens het avond eten hebben ontmoet), 2 duitsers die Puk heeft leren kennen, Hellen (een Deen, geloof ik) en ik. Dus ik ga me nu snel even omkleden en dan gaan we weer gezellig een avondje aan de zuip :D

Daaag!!!

x Margriet

Well hello,

I'm in Brisbane!!!
Brisbane is a great city, but there is nothing to do... only some great shopping and tonight i'll check out 1 of the bars together with 2 dutch girls, 2 germans and a girl from denmark...I think.

I've been to an artsgallery today. The paintings where a bit boring, I hoped for some good pictures but they didn't have that.
It was free anyway so I don't care :)

So, i'll get ready for a night out in Brisbane now... See you later!

Lots of love,
Margriet

  • 10 November 2007 - 10:37

    Rob And Shirley:

    Glad to hear you're having a good time and thanks for writing in English, my dutch is limited to donkeybuild!
    I tried for a dutch to english dictionary but the lady in the shop said they don't have any as everyone in Holland over the age of 13 speaks english and nobody else speaks dutch (not true!).
    Enjoy this wonderful opportunity you have to travel and meet lots of interesting new people, including the girl you think is from denmark (is she, or maybe she's not sure?).
    Keep in touch.
    Love xx
    Rob and Shirley

  • 10 November 2007 - 11:23

    Bessie:

    hé avnotuurlijke chicka,

    haha, dat verhaal van:simpelweg maatjes zijn als je allebei uit hetzelfde land komt, dat komt me wel bekend voor :)
    maar ja, een gemeenschappelijke vijand (in dit geval een vreemd land) maakt al gauw dat je elkaar top vind! zo is dat nu eenmaal 'natuurlijk' geregeld :D

    kus nien

    p.s. ik vind het echt super je verhaaltjes te lezen! hopelijk volgen er nog velen :D

  • 10 November 2007 - 13:40

    Mama:

    Hoi Hipkip,

    Weet jij wat donkeybuild is? Bij mij wil het kwartje niet vallen.

    Ik hoor het vast nog wel eens van je.

    :-)
    Liefs mama

  • 10 November 2007 - 14:08

    Maaike:

    Wat leuk weer wat van je te lezen! Wilde nog even zeggen dat ik die foto's van Karma van je vorige bericht errug gaaf vind!! :D
    En die andere foto's gewoon prachtig!! Als ik die zee en die lucht zie....en hier naar buiten kijk, zou ik best met je willen ruilen! Regen, wind...bah!

    Have fun there! :D xx

  • 10 November 2007 - 14:16

    Charlotte:

    Hihi, wat goed om te horen dat je gezellige maatjes hebt gevonden! Altijd cool om zo ver van huis Nederlanders tegen te komen denk ik! :D Leer je daar een beetje drinken , of ben je nog steeds weg naar twee rose? ;) Tot snel!!
    Kus! Lot.

  • 10 November 2007 - 16:44

    Loes:

    Hey Marge!

    Cool dat je smste! En leuk dat je het zo naar je zin hebt met mede-reizigers!! Klinkt goed!

    Hier alles goed hoor, je mist weinig, tenzij je houdt van ontzettend zeikweer en schoolstress!

    X

  • 10 November 2007 - 19:59

    Graham:

    gezellig kan het nooit zijn met een vervelende fin ;)en leuk dat je weer nederlanders ontmoet :D ... zuipert hihi

  • 10 November 2007 - 22:26

    Margriet:

    Ja, ik lees alle stukjes die jullie hier schrijven!!! Super leuk! Dank jullie wel :D

    En @ Charlotte, ik heb gister avond 1 wijn, 1 enorme cocktail en een cock sucking cowboy gehad (Nothing more than a cocktail, no worries!)
    En ik was nuchter genoeg om 's nachts om 4 uur uit bed te worden getoetert door het firealarm. iedereen in pyama op straat! heeft ook wel iets charmants :-)

  • 11 November 2007 - 07:20

    Mama:

    En jij dan? Volgens mij heb je niet eens een pyama.

    xx mama

  • 11 November 2007 - 23:33

    HoudelDeBoudel:

    Niet teveel zuipen he?!?!?! hahaha
    Miss dat je dan wel gewend bent aan drank als je weer terug in NL bent.... Kunnen we keer een fles malibu Ananas opdrinken! hahah Ok..... ik geef toestemming zuip er maar op los! kunnen we in NL een keer feesten zonder erg dronken te worden :P
    Much pleasure xxxx en liefs mij Yvonne!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Vanaf 9 oktober 2007 ben ik 5 maanden in Australië geweest. Hier trok ik van Sydney naar Port Douglas en woonde ik 3 maanden in het centrum van Sydney. Op deze pagina vind je de blogs die ik in die maanden heb geschreven. Liefs, Margriet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 31128

Voorgaande reizen:

26 April 2013 - 06 Mei 2013

Canada

06 Juli 2010 - 15 Juli 2010

Curacao

09 Oktober 2007 - 01 April 2008

Australië

Landen bezocht: