Dierentuinen/Australie in een notendop. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu Dierentuinen/Australie in een notendop. - Reisverslag uit Sydney, Australië van Margriet Nijenhuis - WaarBenJij.nu

Dierentuinen/Australie in een notendop.

Door: Webmaster Springkuikentje

Blijf op de hoogte en volg Margriet

19 Oktober 2007 | Australië, Sydney

Weer wat fototjes :D

Australie is niet alleen groter dan europa, alles is ZO anders dan in europa!
De mensen hier zijn gewoon eng vriendlijk. Ze willen je overal mee helpen en waar een Nederlander je alleen de weg zou wijzen, lopen australiers een stukje mee om de straat te wijzen.
Hostels houden contact met elkaar om te zorgen dat hun gasten goed terecht komen en zekerweten een onderdak hebben.
Wat me wel opvalt is dat ze hier heel erg bezig zijn met zuipen en dronken worden. Vooral de mannen.
Het beeld dat ze van Nederlanders hebben is dat ze altijd drugs gebruiken en wiet naar Australie brengen. Een paar Australieers heb ik inmiddels duidelijk kunnen maken dat het niet zo is. 4 down, 20.000.000 to go :)

Sydney is een aparte stad met 2 overduidelijke culturen. Aan de ene kant heb je de stad met de echte ausies, en je hebt chinatown. Er lopen hier zo gruwelijk veel chinezen dat ik er inmiddels spuug zat van ben! snel de outback in dus.

Het kost je hier 200 dollar als je je sigarret op straat gooit en er staan nergens prullenbakken.

De kleinere supermarkten plukken je helemaal kaal, nergens staan prijskaartjes bij/op en de grote supermarkten hebben zo veel snoep dat je hier ook wel elke dag naar de tandarts zou moeten. 1 gangpad, vol met chocola...WOW

Ik ga nog ff naar de super ;-)

Cya!

  • 19 Oktober 2007 - 10:45

    Maaike:

    Whaha, 4 Down Under, 20.000.000 to go :D :p
    Maar je hebt nog geen joint gerookt en die op straat gegooid, toen ie op was?
    Heel verstandig ;)
    Bij alle Australische verzekeringsmaatschappijen zit vast 'n goed tandartsenpakket inbegrepen...

    Ben je al dronken geweest? ;)

    XX

  • 19 Oktober 2007 - 11:05

    Loes:

    AAAAAAARGH ik zei toch dat ik mee moest? CHOCOLA! Wel eng die slang, dat wil ik dan wel overslaan..

    x

  • 19 Oktober 2007 - 20:23

    Erwin:

    Hoi, Ben je niet bang voor al die dieren,
    mis je claudia niet een beetje, nieuw programma op 2 november.
    Groetjes van de postkoets.

  • 20 Oktober 2007 - 08:38

    Mama:

    Je mag hopen dat Tybo dit niet leest Margriet. Al dat gesnoep.

    Lees ik tussen de regels door dat je toch meer een plattelandsmeisje bent dan je zelf dacht?

    Doe je voorzichtig in de outback?

    Liefs Mama

  • 20 Oktober 2007 - 09:59

    Corina:

    Ha Grietje, leuk te lezen en te zien dat je het zo naar je zin hebt. Geniet ervan!!! En wij volgen je.

    Veel liefs, Corina xx

  • 21 Oktober 2007 - 11:11

    Oma:

    Lieve Meid
    De week van de Zuidlaardermarkt is weer voorbij. Ik geniet van de verhalen van Jannes en van de Zuidlaarderbol en de noga.
    Op de computer heb ik samen met Oom Roelof en Tante Els jou belevenissen gevolgd, plus de foto's, leuk hoor. Hier is de herfst begonnen met nachtvorst, de bomen kleuren mooi en laten veel blad vallen. Nu begint bij jullie de lente? Geniet er maar van en blijf gezond. Tot de volgende keer.

    Oma

  • 21 Oktober 2007 - 11:13

    Roelof En Els:

    Nu ik toch voor de computer zit, ook maar even een reactie van ons. Leuk dat we je zo kunnen volgen. Margriet geniet.

    groetjes Roelof en Els

  • 21 Oktober 2007 - 17:46

    Charlotte:

    Hey chickie,
    Die chinezen he, daar wordt je echt knettergek van. Ik heb weleens een paar dagen in een hostel gezeten met alleen maar chinezen en het enige wat ze doen is de hele keuken bezet houden omdat ze 5 verschillende gerechten tegelijk aan het maken zijn.
    Ik ben toch benieuwd of je daar een beetje leert drinken :p Of ben je nog steeds weg na twee wijntjes? ;) Hihi.
    Have fun jij!
    Kusje.

  • 21 Oktober 2007 - 20:45

    Familie Uit Dronten:

    Hi Margriet,
    Met belangstelling volgen we jouw belevenissen, hartstikke leuk. Alleen had ik voor dat geld van het Operahouse liever een kaartje voor een mooi concert of opera, dat lijkt me cool. Met backstage of een leeg podium heb ik niet zoveel, althans voor dat bedrag.

  • 22 Oktober 2007 - 20:14

    Bessie:

    hé grietje,

    je moet je pet eens afzetten, anders zouden we nog denken datje alle foto's in één dag maakt i.p.v. anderhalve week :p
    haha, je vermaakt je nog wel prima geloof ik! leuk ook die filmpjes, vooral die laatste.. ik heb je nog steeds niet in de beloofde bikini en slippers gezien :)

    het is hier trouwens 3 graden, lekker fris aan de kont!!

    kus nien,

  • 25 Oktober 2007 - 09:48

    Monique:

    Leuk die foto´s, video´s en verhalen! Veel plezier en tot de volgende keer.

  • 25 Oktober 2007 - 19:09

    Korsten9@zonnet.nl:

    he die margiet, fijn te horen dat je t naar je zin hebt. hou dat vol! leuk zo`n pagina waarop we je kunnen volgen, doen we graag!
    groetjes astrid en jac.

  • 26 Oktober 2007 - 18:10

    Ingrid:

    Laatste bericht was 19 okt. het is inmiddels de 26ste!!
    We zitten met smart te wachten op de laatste nieuwtjes...
    Take care, gr. ingrid.

  • 29 Oktober 2007 - 16:53

    Oma:

    Margriet,
    Al een tijdje niets van je gehoord, we zien er verlangend naar uit, maar de gelegenheid is daar niet altijd voor. Pappa zegt, geen bericht, goed bericht! Daar gaan we dan ook maar vanuit. De paardensport op Indoor in Zuidlaren is weer voorbij, Jannes was die dagen en nachten veel hier en hij had zijn play station 2 mee gebracht, wat een vermaak. Ik hoop binnen kort iets van jou te horen, blijf vrolijk en moedig,

    Liefs Oma

  • 30 Oktober 2007 - 07:34

    Ko En Louke:

    Prachtig,om je zo te kunnen volgen.We hopen voor je dat je zo enthousiast blijft. We blijven je met veel plezier volgen.Hier is alles oke.De verhuizing zal over enkele weken plaats vinden.Margriet het ga je goed,en wij blijven lezen en kijken.

  • 30 Oktober 2007 - 13:21

    Bessie:

    hé grietje,

    ik vergeet de hele tijd dat je weg bent :p kom ik op stal in de veronderstelling dat jij er ook wel zult zijn, haha nee dus! maar ik heb z het idee dat meer mensen daar last van hebben ;) dirk had het over lampen die bleven branden en dat jij daar vaak de oorzaak van was, hihi...

    hier alles nog prima, ben niet op het NIC geweest maar de vaste crew (o.a. yvonne) uiteraard wel!

    vermaak jeje nog een beetje in de bush? benieuwd naar de avonturen!

    adieux

  • 30 Oktober 2007 - 20:57

    Mama:

    Hoi Griet,

    Zwarte dag voor papa vandaag, hij heeft de polo verkocht aan de sloper.
    Groetjes mama

  • 03 November 2007 - 07:54

    Mama:

    Hey Springkuiken,
    Weer boven water. Ik zal je een Sonjabakkerboekje toesturen.
    We kijken met spanning uit naar het volgende berichtje. Succes met het zoeken naar een internetcafé.

    xxx Mama

    (even voor Peter, ik heb prima geslapen en nog bedankt voor je bemoedigende woorden)


  • 12 December 2007 - 18:18

    Korsten9@zonnet.nl:

    he die margriet, ben je nog steeds aan t werk! hoe bevalt t om s`nachts ter werken? nog wat leuke mensen ontmoet? ben straks erg benieuwd naar je verhalen. hier in yde is t prima!

    groet de buurtjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margriet

Vanaf 9 oktober 2007 ben ik 5 maanden in Australië geweest. Hier trok ik van Sydney naar Port Douglas en woonde ik 3 maanden in het centrum van Sydney. Op deze pagina vind je de blogs die ik in die maanden heb geschreven. Liefs, Margriet

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 31122

Voorgaande reizen:

26 April 2013 - 06 Mei 2013

Canada

06 Juli 2010 - 15 Juli 2010

Curacao

09 Oktober 2007 - 01 April 2008

Australië

Landen bezocht: